torsdag den 5. januar 2012

Navidad y año nuevo!!

Jeg havde den hyggeligste jul med min familie. Til stede var der mig, en syd afrikansk udvekslingsstudent, som er joede, og aldrig har holdt jul. Min argentinske familie og en vaskeaegte nonne -lidt spoejst:) Foerst tog vi alle i kirke en times tid, en rigtig fin gudstjeneste, selvom jeg ikke forstod helt vildt meget. Saa tog vi hjem og spiste noget rigtig laekkert mad, hvor noget af det godt kunne minde om det danske julebord. Bagefter kom Papa Noel (deres udgave af julemanden) med julegaver, som blev lagt under vores fine lille plastik juletrae. Bagefter tog vi saa ud og saa fyrvaerkeri, og efter det tog jeg med min soester og nogle andre ud og festede paa gaden.
Nytaars aften var stort set det samme. Vi havde knap nok naaet at spise faerdig foer vi var inde i det nye aar, og bagefter gik vi allesammen ud for at se fyrvaerkeri. Den nat gik vi ogsaa ud og festede paa gaden. Forskellen var bare, at min aargang Quinto som tradition altid har en gadefight med dem fra klassen under! Jeg kan godt sige jer det var sindsyyyyygt. De smed med aeg, fyrvaerkeri, glasflaker, frugt og vandballoner med tis og opvaskemiddel. Jeg saa kun paa, og jeg tror det var det bedste, da der farktisk var nogen der kom til skade! De er jo ikke rigtig kloge! Jeg havde en god aften, men ved 6-tiden om morgenen blev jeg saa ogsaa noed til at gaa hjem paa bare taeer, da jeg ikke kunne maerke min taer af at have danse
Haaber I alle kom godt ind i det nye aar.:)
Besos♥
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar