mandag den 7. november 2011

Lesamma & cumple in el campo.

I den her weekend har jeg lavet alle mulige ting. I fredags var jeg med min skole til et sportsstaevne i en lille bitte by der hedder Lesamma. Jeg var med paa volley holdet, imens mange af mine venner enten skulle danse, spille fodbold, atletik og andet. Vejret var rigtig daarligt, saa rigtig mange sportsgrene blev aflyst, saa stort set alle elever valgte at blive indedoere og se volley. Vi var saa omkring tohundrede mennesker proppet ind i den her hal (en lagerhal, med betongulv, og en volleybane tegnet op med kridt) Vi spillede to kampe. Tabte den ene, og vandt den anden. Det var en lang dag, men det var meget hyggeligt.
Loerdag-Soendag var jeg inviterede til stor foedselsdag hos en venindes storesoester ude paa deres "Campo".-Et lille bitte hus, med 2 vaerelser et koekken og et lille badevaerelse alle rum vendt ud til en overdaekket terasse. Hele vejen rundt om det her lille hus er der ca. 3 km, hvor der bare er graes, hvor nogle heste og koeer gaar, lidt traeer, og en snoerklet lille grusvej. Selvom huset var utroligt primitivt og grimt, saa var omgivelserne noget af det skoenneste jeg laenge har set. Mine veninder og jeg kom allerede om formiddagen, og vi brugte hele dagen paa at slappe af og saette telte op. Om aftenen begyndte folk at komme, og vi endte nok op med at vaere omkring 100 mennesker, familie, venner, boern, oldeforaeldre, alle var der! Der var blevet sat et stort selskabstelt op i haven, hvor vi alle spiste aftensmad sammen. Bagefter blev der saa fjernet mad og borde, ogsaa blev festen startet for alvor, med masser af dans, hoejt musik, og en ubeskrivelig maengde af alkohol. Lad os bare sige, at du ved at det er en god fest, naar ved 6-tiden om morgenen er en fyr der kysser en stolpe tak for dansen og en anden der danser med en doed and! Jeg fik ikke sovet specielt meget, da der var nogen som havde erobret vores telt. Men sjovt var det!:-)
Paa dette billed har vi Diego, som nyder den sidste sol. Hans outfit er paa ingen maade nogen joke, det er 100 procent aegte "Campo style" stort set alle (gamle og unge) render rund med alpehuer, veste, alpalgatas (en slags mao-sutter) skjorter, ponchoer, og nogle specielle campo-bukser, naar de er paa landet. Da jeg kun ejer alpalgata'erne, skal jeg idag ud og koebe nogle campo-bukser, saa jeg kan blive aegte argentiner!

1 kommentar: