tirsdag den 15. november 2011

Uruguay!


Jeg er paa turist visum her i Argentina, saa jeg skal have fornyet min opholdstilladelse hver tredje maaned, og efter et halvt aar skal jeg ud af landet. Her for et par uger siden valgte dem, der arbejder inden for immigration I Argentina at alle udvekslingsstudenter skal ud af landet hver tredje maaned. Saa om onsdagen fik jeg en mail hvor der stod: Paa loerdag tager du til Uruguay, moed op I Mar del Plata kl. 22.00 og hav 300 pesos og dit pas med dig. Saa efter mange besvaerligheder tog jeg bussen ( alene!!! Wuhu! Er langsomt begyndt at vaenne mig af med min skraek for at rejse med offentligt transport alene) til Mar del Plata, og blev der hentet af praesidenten fra en af Rotary klubberne I Mar del Plata. Jeg tilbragte saa aftenen I hendes hus, sammen med hende, hendes mand og et af deres boerneboern. De havde engang vaeret i Danmark, for at besoege en dansk udvekslingsstudent, som de havde haft boende. I huset hang der danske flag paa et af vaerelserne, og der var ogsaa stillet smaa tin soldater op, saa de var meget sjovt! Da kl. saa blev 22.00 koerte vi til bussen, hvor jeg moedte de andre udvekslingsstudenter, som skulle staa paa I Mar del Plata. Vi koerte saa hele natten, og stoppede engang imellem for at samle nogle udvekslingsstudenter op. Der var 3 andre udvekslingsstudenter fra Danmark som ogsaa skulle med paa turen, saa det var rart at faa snakket noget dansk igen! Da vi kom til Uruguay, samlede en af lederne alle vores pas, ogsaa tog vi ud til en strand imens hans ordnede det med opholdstilladelserne. Stranden var rigtig laekker, og vandet varmt. Men ingen havde vaeret forberedt paa turen, saa ingen havde rigtig “strand toej” med. Vi var der kun en halv time, ogsaa var det tilbage til bussen. Turen til Uruguay var rigtig lang, for kun lige at krydse graensen og vaere I Uruguay I et par timer, ogsaa tilbage igen. Saa efter en trilliard aar i bus, var jeg lykkelig for at komme hjem, og aflevere mit pas (med 5 nye stempler) til min counsler. Alt I alt var det egentlig en meget hyggelig tur, selvom den var laaaang! Jeg fik nemlig snakket og laert rigtig mange af de andre udvekslingsstudenter at kende!

Paa stranden i Uruguay med: Mexico, Danmark, USA, Finland og Tyskland!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar